جلسه هماهنگی رهبری وزارت با نمایندگان موسسات همکار؛ برای متضرران زلزله و سیلاب های اخیر رسیدگی خواهد شد

rahyab
چهارشنبه ۱۴۰۲/۱/۹ - ۹:۳۳
تصویر خبر

کابل- ۸ حمل ۱۴۰۲
رهبری وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث با نمایندگان سازمان 
 های بشردوستانه OCHA ،UNICEF DRC ،IOM ،UNHCR ،IRC و AKAH به منظور مدیریت و رسیدگی بهتر برای  متضررین ناشی از حوادث طبیعی چون زلزله و سیلاب‌های اخیر و تشدید کمک های بشر دوستانه به مردم افغانستان، جلسه‌ی را در مقر این وزارت برگزار کرد. 
در این جلسه که تحت ریاست محترم الحاج ملا محمد عباس آخوند، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث، با حضور محترم  مولوی عبدالولی سارنوال، معین انسجام امور حوادث وزارت و نمایندگان سازمان‌ها تدویر یافته بود، ابتدا وزیر رسیدگی به حوادث در مورد آسیب‌پذیری کشور از حوادث طبیعی به خصوص سیلاب و زلزله صحبت نموده و بیان داشته که سیلاب‌های اخير، ۲۳ ولایت کشور را متاثر ساخته و  تلفات جانی و مالی را به بار آورده است و از نهاد های کمک کننده خواستار کمک در بخش پروژه های وقایوی همچون دیوار های استنادی و چکدم‌ها که می‌تواند از تلفات بیشتر جانی و مالی احتمالی جلوگیری کند، گردید.
 همچنان، معین انسجام امور حوادث این وزارت، روی زراعتی بودن کشور صحبت نموده گفت که اکثریت افرادی که در کشور زندگی می‌کنند از رهگذر زراعت درامد دارند و این سیلاب‌ها سبب متضرر شدن افراد زیادی شده و خسارات مالی را نیز ببار آورده است. 
‏وی افزود که خانه‌های اعمار شده در کشور از استاندارد های معیاری برخوردار نبوده و زلزله و یا سایر حوادث طبیعی می‌تواند سبب تخریب این خانه‌ها گردد.
سپس، دفتر OCHA و مسوولین دیگر  نهاد های کمک کننده از آمادگی انجام کمک‌های نقدی، غذایی و غیر غذایی و تهیه سرپناه موقت و بازسازی خانه‌های تخریب شده، اخیر ناشی از زلزله و سیلاب اطمینان دادند.
در ادامه آنان بیان داشتند که تلاش‌ها برای رسیدگی به متضررین حوادث به خصوص زلزله و سیلاب‌های اخير را در اولویت قرار خواهند داده و در بخش پروژه های وقایوی همکار این وزارت بوده و در صورت بروز حوادث طبیعی توانایی کمک‌های غذايی و غیرغذایی را در اختیار دارند. 
در اخیر، محترم الحاج ملا محمد عباس آخوند، از تمام سازمان‌های همکار که در کنار مردم کشور بودند سپاس گذاری نموده گفت: ما در فصل سیلاب قرار داریم و از نهاد های کمک کننده خواستار کمک‌های بیشتر بشردوستانه به منظور رسیدگی به متضررین ناشی از حوادث طبیعی در کشور شد.

#ریاستاطلاعاتوارتباطعامه
#وزارتدولتدراموررسیدگیبهحوادث
تصویر خبرتصویر خبر
تصویر خبرتصویر خبر

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۵/۳ - ۱۶:۱۶
Background image

27 خانواده سیلاب‌زده در ولایت کابل کمک‌های نقدی، خوراکی و غیر خوراکی دریافت کردند

کابل _ 3 اسد 1403
ریاست آمادگی مبارزه با حوادث ولایت کابل در همکاری با سازمان بین المللی مهاجرت، سازمان غذایی جهان، یونیسف و موسسه DRC، برای 27 خانواده سیلاب زده کمک‌های نقدی، خوراکی و. . .

شنبه ۱۴۰۳/۴/۳۰ - ۱۰:۷
Background image

رئیس عمومی مالی و اداری اداره به یمگان رسید؛ برای سیلاب‌‌زده‌ها اخیر در یمگان و تشکان مبلغ ۴٫۶۱۵٫۰۰۰ افغانی مساعدت نقدی توزیع شد

یمگان _ ۲۷  سرطان ۱۴۰۳
محترم الحاج مولوي عبدالرحمن زاهد، رئیس عمومی مالی و اداری اداره ملی آماد‌‌گی مبارزه با حوادث، در جریان سفرش به ولایت بدخشان، با حضورداشت محترم مولوی عبدالخبیر‌. . .

شنبه ۱۴۰۳/۴/۳۰ - ۹:۲۲
Background image

بازدید معین انسجام امور حوادث از ساحات آسیب‌دیده در ولسوالی آله سایی

اله سایی _ ۲۸ سرطان ۱۴۰۳
محترم الحاج ملا عبدالولی څارنوال (حاجی وارث)، معین انسجام امور حوادث اداره ملی آمادگی مبارزه با حوادث همراه با ملا نور محمد بدری، رئیس وقایه و کاهش، مولوی محمد. . .

اطلاعیه هاآخرین اطلاعیه ها

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۶ - ۱۱:۳۴
Background image

دعوت نامه رسانه‌ای

کابل – افغانستان، قرار است امروز یک‌شنبه 26 حمل سال روان، وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طی کنفرانس مطبوعاتی از آخرین جزئیات تلفات، خسارات و رسیدگی‌ها برای متضرران ناشی از سیلاب‌ها . . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۵ - ۱۲:۴۵
Background image

دعوت نامه رسانه‌ای

کابل – افغانستان،  قراراست فردا پنج‌شنبه 16 حمل سال روان، وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث در همآهنگی با برنامه ماین پاکی افغانستان محفلی را به منظور تجلیل از روز بین المللی آگاهی از . . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۷/۱۷ - ۱۳:۱۶
Background image