دفاتر سازمان ملل متحد در افغانستان؛ برای زلزله‌زده‌گان خوست و پکتیکا منازل دایمی ساخته خواهد شد

rahyab
چهارشنبه ۱۴۰۱/۵/۵ - ۹:۱۶
News

کابل _ 5 اسد 1401
نشست هماهنگی با ادارات ملل متحد و کمیسیون تنظیم کمک‌های بشری و رسیدگی به زلزله زده‌گان امروز تحت ریاست الحاج مولوی شرف الدین مسلم، معین وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث و سرپرست کمیسیون با حضور مسوولین ادارات عضو کمیسیون، دفاتر سازمان ملل متحد در افغانستان و موسسات، به منظور حمایت از زلزله‌زده‌گان در ولایت‌های خوست و پکتیکا تدویر یافت.
در این نشست معین وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث و سرپرست کمیسیون در کنار تشکری از کمک‌های بشردوستانه ادارات دولتی، موسسات ملی و بین المللی و دفاتر سازمان ملل متحد در افغانستان، گفت: از اثر زلزله 1 سرطان و پس لرزه‌های آن به تعداد 1006 تن شهید، 3040 تن مجروح و 17,950 منزل به گونه کلی و قسمی تخریب گردیده است.
الحاج مولوی شرف الدین مسلم افزود: نیاز است تا پس از رسیدگی به نیازمندی‌های زلزله‌زده‌گان؛ به آنان منازل دایمی ساخته شود.
آقای مسلم بیان کرد که به اساس هدایت رئیس الوزراء ا.ا.ا کمیسیون تنظیم کمک‌های بشری و رسیدگی به زلزله زده‌گان تحت سرپرست معین وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث با عضویت وزارت های امور داخله، احیاء و انکشاف دهات، اقتصاد، زراعت، آبیاری و مالداری، مهاجرین و عودت کننده گان، شهرسازی، احصائیه و جمعیت هلال احمر افغانی به منظور مدیریت و رسیدگی بهتر ایجاد شده و از دفاتر سازمان ملل متحد و موسسات خواهان هماهنگی با این کمیسیون شد.
وی گفت: که تیم های تخنیکی و انجنیران به ساحه در ولسوالی های سپیری، گیان و برمل عزام گردیده بعد از ارائه نظریات آنان در صورت امکان ساخت منازل درساحات آسیب دیده ایجاد و در غیر آنان شهرک جدید با امکانات، مکتب، مدرسه و کلینک برای این زلزله‌زده‌گان ایجاد خواهد شد.
معین وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث و سرپرست کمیسیون ضمن یاد آوری از تلفات و خسارات ناشی از سیلاب های اخیر در سطح کشور؛ گفت: نیاز است تا کمک‌های بشردوستانه ادامه داشته و روند کمک‌رسانی تسریع و جهت مدیریت بهتر کمک‌ها و ایجاد شفافیت در کمک‌رسانی بر هماهنگی میان ادارات دولتی و موسسات ملی و بین الملی تاکید ورزید.
در ادامه رامز الاکبروف و تیم تخنیکی زلزله‌شناسی دفاتر سازمان ملل متحد ضمن ارائه پریزنتیشن از تسریع روند کمک‌رسانی و ساخت بیشتر از 3000 منازل جدید برای زلزله‌زده‌گان یاد آوری نموده و از تعهد شان برای ایجاد  6000 منازل جدید دیگر نیز خبر داد.
در اخیر جلسه روی سروی و نتایج تیم تخنیکی و انجنیران جیولوژیکی تاکید صورت گرفته و فیصله شد تا بر هماهنگی لازم در جهت توزیع کمک‌ها بشردوستانه میان ادارات دولتی و موسسات کمک کننده، آغاز ساخت منازل دایمی برای زلزله زده‌گان پیش از فصل سرماء، رسیدگی به متضررین سیلاب ها اخیر که منازل، حاصلات زمین های زراعتی و مواشی خود را از دسته داده اند.
new picnew pic

 

new pic

 

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۲ - ۱۴:۳۰
Background image

آتش سوزی در مارکیت حاجی چمن مهار گردید

کابل _ 29 صفرالمظفر 1446 
آتش سوزی که حوالی ساعت 06:30 صبح در مارکیت حاجی چمن واقع پروان سوم، ناحیه چهارم شهر کابل رخ داده بود، بر اثر هماهنگی ریاست آمادگی مبارزه با حوادث ولایت کابل و. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۲ - ۱۲:۲۶
Background image

۸۰ خانواده متضرر در فاریاب کمک‌ نقدی دریافت کردند

فاریاب _ ۲۹ صفرالمظفر ۱۴۴۶
ریاست آمادگی مبارزه با حوادث ولایت فاریاب در همکاری با موسسه ورلدویژن، برای ۸۰ خانواده متضرر از سیلاب های اخیر در ولسوالی‌های چهلگزی و المار، بعد از سروی به. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۲ - ۱۰:۴۸
Background image

آغاز روند سروی ساحات معروض به خطر سیلاب‌ در ولسوالی زاری ولایت بلخ

بلخ-۲۹صفرالمظفر۱۴۴۶
ریاست آمادگی مبارزه با حوادث ولایت بلخ در هماهنگی با ولسوالی زاری کار سروی ساحات معروض به خطر سیلاب در ده قریه به شمول مرکز‌ آن ولسوالی را جهت ساخت دیوار های استنادی. . .

اطلاعیه هاآخرین اطلاعیه ها

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۶ - ۱۱:۳۴
Background image

دعوت نامه رسانه‌ای

کابل – افغانستان، قرار است امروز یک‌شنبه 26 حمل سال روان، وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طی کنفرانس مطبوعاتی از آخرین جزئیات تلفات، خسارات و رسیدگی‌ها برای متضرران ناشی از سیلاب‌ها . . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۵ - ۱۲:۴۵
Background image

دعوت نامه رسانه‌ای

کابل – افغانستان،  قراراست فردا پنج‌شنبه 16 حمل سال روان، وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث در همآهنگی با برنامه ماین پاکی افغانستان محفلی را به منظور تجلیل از روز بین المللی آگاهی از . . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۷/۱۷ - ۱۳:۱۶
Background image