در یک سال اخیر، ۲.۵ میلیون تن متضرر از حوادث طبیعی و غیر طبیعی، کمک دریافت کرده است

rahyab
پنجشنبه ۱۴۰۱/۵/۲۷ - ۱۳:۱۴
News image

کابل - ۲۷ اسد ۱۴۰۱
وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث در کنفرانس مطبوعاتی که در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت پیرامون برنامه حسابدهی دولت به ملت برگزار گردید، گزارش اجراات یکساله را ارائه کردند.
مولوی شرف الدین مسلم معین وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث که در کنفرانس مطبوعاتی صحبت می کرد، گفت: این وزارت در هماهنگی با سازمان های خیر و ملل متحد، زمینه توزیع کمک های بشردوستانه به ۲.۵ فامیل متضرر از حوادث طبیعی و غیر طبیعی را فراهم کرده است. 
۱۵ معین وزارت دولتدراموررسیدگی به‌ حوادث، توزیع ۵۰۰۰ متریک تن گندم از گدام بلخ به ۱۴ ولایت، ۶ قلم مواد خوراکی و غیر خوراکی از بندر آقینه به ولایت، ۶ قلم مواد خوراکی و غیر خوراکی از بندر تورغندی به ۲۰ ولایت، ۱۰ قلم مواد خوراکی و غیر خوراکی از گدام بلخ به ۲۴ ولایت و ذخیره ۵۱۴۰ متریک تن مواد غذایی برای مدیریت حالات اضطراری در گدام های ۳۲ ولایت، از کارکرد های مهم این وزارت در یک سال اخیر می باشد. 
آقای مسلم افرود، توزیع کمک های نقدی به بیش از ۳۰۴ هزار فامیل متضرر و نیازمند و ۱۶۰ میلیون افغانی به متضررین زلزله های اخیر در پکتیکا و خوست و انجام سروی ۱۰ ولایت مواجه با خطر رویداد های طبیعی، بخش دیگری از اقدامات این وزارت می باشد. 
به گفته مولوی شرف‌الدین مسلم، این وزارت در هماهنگی با کشور های روسیه، چین، اوزبیکستان، قزاقستان، ایران، قطر، ترکیه، پاکستان، امارات متحده عرب، بنگله دیش و عربستان سعودی، زمینه جلب کمک های بشردوستانه برای ۲۵۰ هزار فامیل را فراهم کرده است.
وی گفت، به منظور مدیریت انتقال و توزیع عادلانه و شفاف کمک ها، این وزارت مراکز سوق و اداره را ایجاد کرده و از این رهگذر به متضررین و افراد نیازمند رسیدگی می کند.
برمبنای گفته های معین، این وزارت در هماهنگی با ادارات سکتوری حکومت، ۹۰۰ کیلومتر سرک و راه های صعب العبور را پاک کاری کرده است.
همچنان، این وزارت، در هماهنگی با ادارات ذیربط، سه ستندرد ملی ماین پاکی را ترتیب و تطبیق نموده که از این رهگذر، حدود ۵۵ کیلومتر مربع ساحات مشکوک نشانی و پاک کاری گردیده و برای بیش از یک میلیون تن در خصوص خطرات ماین و مواد منفجر ناشده، آگاهی داده شده است.
بر اساس گزارش، طی یک سال اخیر، به اثر وقوع حوادث طبیعی، ۱۵۱۱ تن شهید، ۳۷۲۶ تن مجروح، ۲۳۸۲۲ خانه به گونه کامل و یا قسمی تخریب، ۸۶۱۲ مواشی تلف و ۹۶۷۷۶ جریب زمین زراعتی، از بین رفته است.
آمادگی برای ذخیره و توزیع کمک های بشردوستانه به ۱۵۰ هزار فامیل در محلات تحت تاثیر سیلاب های موسومی، توزیع کمک های نقدی به بیش از ۱۵۰۰۰ مجروح، ورثه شهید و فامیل های متضرر شده و همچنان، مواد غذایی و ادویه برای ۱۸۷ هزار فامیل نیازمند، راه اندازی ۸ برنامه آگاهی دهی و ۲۰۰ ورکشاپ در خصوص خطرات حوادث طبیعی، ماین و مواد منفجر ناشده و انتقال ۲۰۰ میلیون افغانی به کمیته های ولایتی غرض مدیریت حالات اضطراری، از موارد در خور توجه این وزارت طی سال جاری می باشد.
News imageNews image





 

News image

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۶ - ۱۲:۹
Background image

رئیس عمومی مالی و اداری وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث با والی ولایت هرات دیدار نمود

هرات _ ۱۶ ثور ۱۴۰۳
حسب هدایت رئیس الوزراءا.ا.ا، محترم الحاج مولوی عبدالرحمن زاهد، رئیس عمومی مالی و اداری و کفیل وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، عازم ولایت هرات گردیده، همراه با. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۶ - ۹:۴۴
Background image

برای ۲۵ خانواده آسیب در فاریاب مواد غذایی توزیع شد

۱۵ ثور_ ۱۴۰۳
ریاست مبارزه با حوادث ولایت فاریاب، در همکاری با موسسه SOU برای ۲۵ خانواده که در نتیجه جاری شدن سیلاب ها، در ولسوالی بلچراغ این ولایت متضرر شده بودند، مواد غذایی توزیع کرد.. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۶ - ۹:۴۱
Background image

توزیع مواد غذایی و غیر غذایی برای ۳۱ خانواده متضرر در کندز

کندز_ ۱۵ ثور ۱۴۰۳
ریاست مبارزه با حوادث ولایت کندز، در همکاری با موسسات IOM, WFP  و یونسف، برای ۳۱ خانواده که منازل مسکونی شان در اثر بارندگی های اخیر، تخریب گردیده بود، مواد غذایی و. . .

اطلاعیه هاآخرین اطلاعیه ها

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۶ - ۱۱:۳۴
Background image

دعوت نامه رسانه‌ای

کابل – افغانستان، قرار است امروز یک‌شنبه 26 حمل سال روان، وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طی کنفرانس مطبوعاتی از آخرین جزئیات تلفات، خسارات و رسیدگی‌ها برای متضرران ناشی از سیلاب‌ها . . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۵ - ۱۲:۴۵
Background image

دعوت نامه رسانه‌ای

کابل – افغانستان،  قراراست فردا پنج‌شنبه 16 حمل سال روان، وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث در همآهنگی با برنامه ماین پاکی افغانستان محفلی را به منظور تجلیل از روز بین المللی آگاهی از . . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۷/۱۷ - ۱۳:۱۶
Background image