مراکز تجارتی و پمپ استیشن های که توصیه های کمیته تخنیکی آتش سوزی را رعایت نکنند مسدود می‌گردند

rahyab
چهارشنبه ۱۴۰۰/۳/۲۶ - ۹:۷
44

کابل_۲۶جوزا۱۴۰۰
وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، کنفرانس مشترک خبری را با وزارت امور داخله، شهرداری کابل و اداره تنظیم نفت و گاز افغانستان که اعضای کمیته تخنیکی دایمی آتش سوزی می‌باشند را برگزار کرد.
در این کنفرانس محمد قاسم حیدری، معین انسجام امور حوادث وزارت، روی هدف ایجاد کیمته صحبت نموده گفت: این کمیته که هدف ایجاد آن ارایه طرح های پیشنهادی برای جلوگیری از آتش سوزی است غرض ارایه طرح های عینی از ماه حوت 1397 الی اکنون مراکز تجارتی، رهایشی و پمپ استیشن ها را در کلیه نواحی شهر کابل به هدف تثبیت وضعیت و رعایت تدابیر وقایوی احتیاطی جهت جلوگیری از آتش سوزی مورد سروی و نظارت قرار داده تا به اساس اطلاعات دقیق و عینی طرح خویش را ارایه نماید.
معین انسجام امور حوادث بیان داشت که از حوت 1397 الی اکنون کمیته موفق گردیده تا به تعداد 4895 مرکز تجارتی و رهایشی و به تعداد 246 پمپ استیشن ها را مورد سروی و نظارت عینی قرار دهد که متاسفانه اکثریت قریب به اتفاق مراکز سروی شده تدابیر حد اقل را برای جلوگیری از آتش سوزی ندارند.
وی همچنان در مورد دستاورد های کمیته صحبت کرده گفت که کمیته الی اکنون 22 جلسه نوبتی خویش را تدویر و با در نظر داشت آسیب پذیری، در قدم اول شهر کابل را مورد توجه قرار داده اقدامات ذیل را انجام داده است:
1) تحلیل اطلاعات بدست آمده از سروی ها و بررسی عوامل آتش سوزی؛
2) تدوین طرح جلوگیری از آتش سوزی در مراکز تجارتی، رهایشی و پمپ استیشن ها با استفاده از اطلاعات بدست آمده از نتیجه سروی؛
3) ارایه طرح به مقام عالی ریاست جمهوری که خوشبختانه مورد تایید قرار گرفت؛
4) تدوین و تطبیق پلان عملیاتی طرح جلوگیری از آتش سوزی در مراکز تجارتی، رهایشی و پمپ استیشن ها؛
5) هشدار های جدی به مالکین و متصرفین مراکز تجارتی، رهایشی و پمپ استیشن ها؛
6) جریمه نقدی متخلفین مطابق مقرره تنظیم امور اطفاییه؛
7) آغاز نظارت دوباره و تطبیق جریمه های سنگین تر از قبل و مسدود سازی برخی مراکز متخلف.
سپس؛ جنرال نطام الدین پاچا، رییس عمومی رسیدگی به حوادث و اطفایه وزارت امور داخله روی تطبیق معیار های ایمنی در پمپ استیشن ها و مراکز تجارتی شهر کابل صحبت نموده گفت که
متخلفینی که توصیه های کتبی تیم های موظف را رعایت نمی‌کنند، به اساس مقرره تنظیم امور اطفاییه مورد جریمه نقدی نیز قرار می‌گیرند و در صورتی که باز هم تدابیر رعایت نگردد کمیته به اساس اسناد تقنینی جریمه های بیشتر را وضع و بر بنیاد هدایت مقام عالی ریاست جمهوری اقدام به مسدود ساختن فعالیت مراکز تجارتی و پمپ استیشن ها الی رعایت تدابیر وقایوی خواهد نمود.
در ادامه محمد فاضل شریفی، معین امور اجتماعی و کلتوری شهرداری کابل و زبیر عظیمی، رییس تنظیم امور ذخایر اداره تنظیم امور نفت و گاز افغانستان پیرامون موضوع صحبت نموده و همچنان به سوالات خبرنگاران پاسخ ارایه کردند.
کمیته تخنیکی دایمی آتش سوزی برای ارایه طرح های پیشنهادی برای جلوگیری از آتش سوزی در ماه قوس 1397 به اساس حکم شماره 1876 مقام عالی ریاست جمهوری تحت ریاست وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث متشکل از 10 اداره(وزارت‌های امورداخله، صنعت و تجارت، شهرسازی و اراضی، مالیه، مشاوریت ارشد ریاست جمهوری در امور توسعه شهری، شاروالی کابل، د افغانستان بانک، اطاق های تجارت و صنایع، شرکت بیمه ملی افغان و اداره مستقل ارگان های محل) ایجاد گردید.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۲ - ۱۴:۳۰
Background image

آتش سوزی در مارکیت حاجی چمن مهار گردید

کابل _ 29 صفرالمظفر 1446 
آتش سوزی که حوالی ساعت 06:30 صبح در مارکیت حاجی چمن واقع پروان سوم، ناحیه چهارم شهر کابل رخ داده بود، بر اثر هماهنگی ریاست آمادگی مبارزه با حوادث ولایت کابل و. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۲ - ۱۲:۲۸
Background image

آغاز کار اعمار چکدم در ولسوالی درایم 

بدخشان _ ۲۹ صفرالمظفر ۱۴۴۶
موسسه محترم مجادله با فقر در هماهنگی ریاست مبارزه با حوادث ولایت بدخشان کار ساخت چکدم را در قریه سیدها ولسوالی درایم، جهت کاهش‌دهی خطرات احتمالی افتتاح نمود.
. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۲ - ۱۲:۲۶
Background image

۸۰ خانواده متضرر در فاریاب کمک‌ نقدی دریافت کردند

فاریاب _ ۲۹ صفرالمظفر ۱۴۴۶
ریاست آمادگی مبارزه با حوادث ولایت فاریاب در همکاری با موسسه ورلدویژن، برای ۸۰ خانواده متضرر از سیلاب های اخیر در ولسوالی‌های چهلگزی و المار، بعد از سروی به. . .

اطلاعیه هاآخرین اطلاعیه ها

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۶/۱۳ - ۱۱:۳۸
Background image

آغاز کار اعمار چکدم در ولسوالی درایم 

بدخشان _ ۲۹ صفرالمظفر ۱۴۴۶
موسسه محترم مجادله با فقر در هماهنگی ریاست مبارزه با حوادث ولایت بدخشان کار ساخت چکدم را در قریه سیدها ولسوالی درایم، جهت کاهش‌دهی خطرات احتمالی افتتاح نمود.
. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۶ - ۱۱:۳۴
Background image

دعوت نامه رسانه‌ای

کابل – افغانستان، قرار است امروز یک‌شنبه 26 حمل سال روان، وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طی کنفرانس مطبوعاتی از آخرین جزئیات تلفات، خسارات و رسیدگی‌ها برای متضرران ناشی از سیلاب‌ها . . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۵ - ۱۲:۴۵
Background image

دعوت نامه رسانه‌ای

کابل – افغانستان،  قراراست فردا پنج‌شنبه 16 حمل سال روان، وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث در همآهنگی با برنامه ماین پاکی افغانستان محفلی را به منظور تجلیل از روز بین المللی آگاهی از . . .