سفیر جمهوری ترکیه مقیم کابل: ترکیه آماده همکاری کمک‌های بشردوستانه برای آسیب‌دیده گان حوادث در افغانستان است

rahyab
پنجشنبه ۱۴۰۰/۱۲/۱۹ - ۱۲:۵۵
News

کابل _ 19 حوت 1400
محترم الحاج ملا محمد عباس آخند وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث، صبح امروز با جهاد ارگینای سفیر کبرای جمهوری ترکیه مقیم کابل و فرید احمد ضیاء رئیس نماینده‌گی هلال احمر ترکیه مقیم کابل، پیرامون آمادگی همکاری کمک‌های بشردوستانه کشور ترکیه دیدار و گفتگو نمودند.
وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث ضمن خوش آمدید گویی روی روابط تاریخی افغانستان و ترکیه صحبت نموده گفت: وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث یک نهاد غیر سیاسی بوده که فعالیت‌های آن رسیدگی به آسیب‌دیده ترین قشر و متضررین می باشد.
محترم الحاج ملا محمد عباس آخند پیرامون وضعیت بشری در افغانستان صحبت نموده افزود که حوادث طبیعی همچون؛ سیلاب‌ها، زلزله خشکسالی و ... میزان آسیب‌پذیری مردم را بیشتر ساخته است.
وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث ضمن یاد آوری از فرهنگ و دین مشترک میان دو کشور دوست خواهان کمک‌های بشری برای متضررین ناشی از حوادث، تدویر برنامه‌های ارتقای ظرفیت برای کارمندان این وزارت و ساخت گدام های معیاری از سفیر ترکیه شد.
در همین حال جهاد ارگینای سفیر جمهوری ترکیه مقیم کابل ضمن تشکری از یاد آوری دوستی تاریخی ترکیه و افغانستان گفت: در گذشته در همچون زمان افغان‌ها برای مردم ترکیه کمک نموده بود اکنون زمان آنست تا ما مردم افغانستان را تنها نگذاریم.
سفیر ترکیه مقیم کابل روی فعالیت های کشورش در سال‌ها گذشته یاد آوری نموده گفت: اکنون کشور ترکیه در کنار سایر فعالیت‌ها آماده همکاری در بخش کمک‌های بشری برای متضررین ناشی از حوادث برای افغانستان است.
سپس فرید احمد ضیاء رئیس نماینده‌گی هلال احمر ترکیه مقیم کابل روی فعالیت های شان در بخش کمک‌های بشردوستانه صحبت نموده و وعده فراهم سازی کمک‌های بشر دوستانه را برای متضررین ناشی از سیلاب‌ها و خشکسالی به وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث سپرد.
دراخیر دو طرف روی دوستی، هماهنگی و همکاری در قسمت شریک سازی معلومات ها صحبت نموده و بر همکاری های دوامدار تاکید ورزیدند.

news


 

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۲ - ۱۴:۳۰
Background image

آتش سوزی در مارکیت حاجی چمن مهار گردید

کابل _ 29 صفرالمظفر 1446 
آتش سوزی که حوالی ساعت 06:30 صبح در مارکیت حاجی چمن واقع پروان سوم، ناحیه چهارم شهر کابل رخ داده بود، بر اثر هماهنگی ریاست آمادگی مبارزه با حوادث ولایت کابل و. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۲ - ۱۲:۲۸
Background image

آغاز کار اعمار چکدم در ولسوالی درایم 

بدخشان _ ۲۹ صفرالمظفر ۱۴۴۶
موسسه محترم مجادله با فقر در هماهنگی ریاست مبارزه با حوادث ولایت بدخشان کار ساخت چکدم را در قریه سیدها ولسوالی درایم، جهت کاهش‌دهی خطرات احتمالی افتتاح نمود.
. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۲ - ۱۲:۲۶
Background image

۸۰ خانواده متضرر در فاریاب کمک‌ نقدی دریافت کردند

فاریاب _ ۲۹ صفرالمظفر ۱۴۴۶
ریاست آمادگی مبارزه با حوادث ولایت فاریاب در همکاری با موسسه ورلدویژن، برای ۸۰ خانواده متضرر از سیلاب های اخیر در ولسوالی‌های چهلگزی و المار، بعد از سروی به. . .

اطلاعیه هاآخرین اطلاعیه ها

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۶/۱۳ - ۱۱:۳۸
Background image

آغاز کار اعمار چکدم در ولسوالی درایم 

بدخشان _ ۲۹ صفرالمظفر ۱۴۴۶
موسسه محترم مجادله با فقر در هماهنگی ریاست مبارزه با حوادث ولایت بدخشان کار ساخت چکدم را در قریه سیدها ولسوالی درایم، جهت کاهش‌دهی خطرات احتمالی افتتاح نمود.
. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۶ - ۱۱:۳۴
Background image

دعوت نامه رسانه‌ای

کابل – افغانستان، قرار است امروز یک‌شنبه 26 حمل سال روان، وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طی کنفرانس مطبوعاتی از آخرین جزئیات تلفات، خسارات و رسیدگی‌ها برای متضرران ناشی از سیلاب‌ها . . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۵ - ۱۲:۴۵
Background image

دعوت نامه رسانه‌ای

کابل – افغانستان،  قراراست فردا پنج‌شنبه 16 حمل سال روان، وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث در همآهنگی با برنامه ماین پاکی افغانستان محفلی را به منظور تجلیل از روز بین المللی آگاهی از . . .