سفر اعضای کمیته توزیع مساعدت ها برای سیلاب‌زده های اخیر به ولسوالی گذرگاه‌ نور؛ مبلغ ۴٫۶۷۱٫۰۰۰۰ افغانی مساعدت نقدی برای ورثه شهدا و آسیب‌دیدگان توزیع شد

rahyab
سه‌شنبه ۱۴۰۳/۳/۸ - ۱۵:۲۹
news image

گذرگاه نور - ۷ جوزا ۱۴۰۳
کمیته توزیع مساعدت ها برای سیلاب‌زده های اخیر تحت رهبری محترم الحاج مولوی محمد عالم جمیل معین مالی و اداری وزرات اقتصاد و عضویت محترم مولوی عبدالله محمدی رئیس مالی و اداری وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، محترم شیخ عبدالرحمن رحمانی رئیس هماهنگی و جلب مساعدت وزرات امور مهاجرین، محترم مفتی عبدالسلام اشرفی رئیس انسجام موسسات داخلی و خارجی وزارت اقتصاد و محترم ملا محمد صالح آخندزاده رئیس اداره حوادث سره میاشت، به سلسله توزیع کمک‌های خویش این‌بار پس از چاشت امروز برای ورثه شهدا و خانواده های آسیب‌دیده در ولسوالی گذرگاه نور‌ ولایت بغلان کمک نقدی توزیع نمود.
محترم الحاج مولوی محمد عالم جمیل معین مالی و اداری وزرات اقتصاد رئیس این کمیته، ضمن توزیع کمک‌ها یادشده گفت: ولایت بغلان با بیشترین تلفات انسانی و خسارات مالی که ناشی سیلاب‌های اخیر متقبل شده است واقعا از منظر این حادثه آسیب دیده است و تلاش می‌شود تا حد توان به مردم متضرر این ولایت رسیدگی شود به همین منظور ا.ا.ا در کنار مردم بوده و جهت دلجویی و رسیدگی به موقع کمک‌های خویش را توزیع می‌نماید.
گفتنی است که در این مساعدت نقدی جهت دلجویی از سیلاب‌زده های اخیر در ولسوالی گذرگاه نور، برای ۳ تن ورثه شهید مبلغ ۳۰۰٫۰۰۰ افغانی و مبلغ ۴٫۳۷۱٫۰۰۰ افغانی کمک نقدی برای خانواده‌های که مواشی شان در سیلاب‌های اخیر در این ولسوالی تلف شده توزیع شد.
باید اضافه کرد که بنیاد خیریه HAS یا جمعیت کمک‌های انسانی، ۲۹۶ بسته مواد خوراکی شامل یک بوری آرد ۵۰ کیلویی، ۲۴.۵ کیلو برنج و ۱۰ لیتر روغن را در ولسوالی گذرگاه نور، دفتر داکار DACAAR برای ۲۸۵ خانواده در ولسوالی برکه و ۶۲ خانواده در ولسوالی خوست و فرنگ، دو نوع کیت صحی را در دو دور برای خانواده‌های متذکره طی دو ماه توزیع می‌نماید، موسسه HAND TO HAND یا دست به دست، برای ۲۵ خانواده آسیب‌دیده در پلخمری بسته مواد خوراکی شامل یک بوری برنج ۱۰ کیلویی، ۱۰ لیتر روغن، ۳.۵ کیلو بوره و نیم کیلو چای و لوازم آشپزخانه شامل دیگ، غوری، بشقاب، کفگیر، گاز، ترموز، قاشق، جک آب، ملاقه و پیاله می‌باشد که پس از سروی در ولسوالی‌های ذکر شده ولایت بغلان توزیع خواهد شد.

news image


 

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۲۵ - ۱۱:۴۴
Background image

بارش باران و سیلاب در چند ولایت؛ روند سروی همزمان با پاسخ‌دهی در ولایت های بامیان، میدان وردک، پنجشیر، کنر، پکتیا و کاپیسا جریان دارد

9 محرم‌ 1446 / 25 سرطان 1403
به اساس گزارش‌های ابتدایی ریاست های مبارزه با حوادث ولایت های بامیان، میدان وردک، پنجشیر، کنر، پکتیا و کاپیسا در روز های گذشته سیلاب‌ها سرازیر گردیده که از. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۲۵ - ۱۱:۳۸
Background image

کار پاک‌کاری جاده عمومی پنجشیر در منطقه دالاسنگ جریان دارد

پنجشیر _ 9 محرم 1446 / 25 سرطان 1403
از اثر بارش باران های شدید و سرازیر شدن سیلاب ها و رسوپ مواد سیلابی، مسیر راه عمومی ولایت پنجشیر در منطقه دالاسنگ ولسوالی شتل این ولایت، شب گذشته. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۲۵ - ۱۱:۳۵
Background image

مبلغ 16 میلونو 960 هزار افغانی برای 3200 خانواده بی‌بضاعت و مستحق در لوگر توزیع شد

لوگر - 9 محرم 1446 / 25 سرطان 1403
موسسه RRAA در هماهنگی با ریاست آمادگی مبارزه با حوادث ولایت لوگر، برای 3200 خانواده مستحق و بی‌بضاعت در ولسوالی‌های خروار و آزر آن ولایت کمک نقدی. . .

اطلاعیه هاآخرین اطلاعیه ها

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۶ - ۱۱:۳۴
Background image

دعوت نامه رسانه‌ای

کابل – افغانستان، قرار است امروز یک‌شنبه 26 حمل سال روان، وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طی کنفرانس مطبوعاتی از آخرین جزئیات تلفات، خسارات و رسیدگی‌ها برای متضرران ناشی از سیلاب‌ها . . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۵ - ۱۲:۴۵
Background image

دعوت نامه رسانه‌ای

کابل – افغانستان،  قراراست فردا پنج‌شنبه 16 حمل سال روان، وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث در همآهنگی با برنامه ماین پاکی افغانستان محفلی را به منظور تجلیل از روز بین المللی آگاهی از . . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۷/۱۷ - ۱۳:۱۶
Background image