دیدار با رئیس دفتر خدمات ماین روبی سازمان ملل متحد در افغانستان(UNMAS)

rahyab
یکشنبه ۱۴۰۰/۳/۱۶ - ۹:۱۵
News

کابل – یک‌شنبه 16 جوزا 1400
غلام بهاوالدین جیلانی، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث، با پاول هزلوپ، رئیس دفتر خدمات ماین پاکی سازمان ملل متحد(UNMAS) در افغانستان دیدار و گفتگو کرد.
در این نشست وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث، نقش دفتر خدمات ماین پاکی سازمان ملل متحد را در پاک‌سازی اراضی ملوث با ماین در کشور مهم و حیاتی دانسته و برنامه ماین روبی را یکی از جمله اولویت های حکومت افغانستان عنوان کرد.
همچنان آقای جیلانی، افزایش تلفات غیر نظامیان به خصوص اطفال را از ناحیه ماین‌های دست ساخت تاسف بار خوانده و تاکید بر کار مشترک برای عاری سازی اراضی کشور از وجود انواع مختلف ماین و مواد منفجر ناشده جهت کاهش تلفات نمود.
در همین حال پاول هزلوپ، رئیس دفتر خدمات ماین روبی سازمان ملل متحد در افغانستان، روی اهمیت برنامه ماین روبی صحبت نموده و نشست گروه حمایت از برنامه ماین پاکی افغانستان را رضایت بخش توصیف کرده گفت: صحبت‌ها روی جذب کمک‌های بیشتر برای این برنامه با تمویل کننده‌گان جریان دارد.
آقای پاول هزلوپ بیان داشت که در سال آینده بودجه بیشتر از طریق وزارت مالیه در اختیار وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث قرار خواهد گرفت.
رییس دفتر خدمات ماین روبی سازمان ملل متحد در افغانستان(UNMAS) در ادامه گفت که برنامه سروی تمام نقاط افغانستان روی دست بوده که تا زمان خروج نیروهای ائتلاف یک تصویر واضح از وضعیت داشته باشیم. و برنامه ماین پاکی را زمینه ساز برای توسعه پایدار توصیف نموده و ارتقای ظرفیت کارمندان برنامه ماین روبی را در افغانستان از اولویت های دفتر UNMAS بیان کرد.
در اخیر وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث، در کنار قدردانی از تعهد دفتر خدمات ماین پاکی سازمان ملل متحد درافغانستان گفت که افغانستان هنوز هم به ادامه‌ی کمک‌های جامعه‌ی جهانی در زمینه‌ی ماین‌پاکی نیاز دارد و ما خواهان همکاری های بیشتر جامعه جهانی می‌باشیم.

News

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۲ - ۱۴:۳۰
Background image

آتش سوزی در مارکیت حاجی چمن مهار گردید

کابل _ 29 صفرالمظفر 1446 
آتش سوزی که حوالی ساعت 06:30 صبح در مارکیت حاجی چمن واقع پروان سوم، ناحیه چهارم شهر کابل رخ داده بود، بر اثر هماهنگی ریاست آمادگی مبارزه با حوادث ولایت کابل و. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۲ - ۱۲:۲۸
Background image

آغاز کار اعمار چکدم در ولسوالی درایم 

بدخشان _ ۲۹ صفرالمظفر ۱۴۴۶
موسسه محترم مجادله با فقر در هماهنگی ریاست مبارزه با حوادث ولایت بدخشان کار ساخت چکدم را در قریه سیدها ولسوالی درایم، جهت کاهش‌دهی خطرات احتمالی افتتاح نمود.
. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۲ - ۱۲:۲۶
Background image

۸۰ خانواده متضرر در فاریاب کمک‌ نقدی دریافت کردند

فاریاب _ ۲۹ صفرالمظفر ۱۴۴۶
ریاست آمادگی مبارزه با حوادث ولایت فاریاب در همکاری با موسسه ورلدویژن، برای ۸۰ خانواده متضرر از سیلاب های اخیر در ولسوالی‌های چهلگزی و المار، بعد از سروی به. . .

اطلاعیه هاآخرین اطلاعیه ها

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۶/۱۳ - ۱۱:۳۸
Background image

آغاز کار اعمار چکدم در ولسوالی درایم 

بدخشان _ ۲۹ صفرالمظفر ۱۴۴۶
موسسه محترم مجادله با فقر در هماهنگی ریاست مبارزه با حوادث ولایت بدخشان کار ساخت چکدم را در قریه سیدها ولسوالی درایم، جهت کاهش‌دهی خطرات احتمالی افتتاح نمود.
. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۶ - ۱۱:۳۴
Background image

دعوت نامه رسانه‌ای

کابل – افغانستان، قرار است امروز یک‌شنبه 26 حمل سال روان، وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طی کنفرانس مطبوعاتی از آخرین جزئیات تلفات، خسارات و رسیدگی‌ها برای متضرران ناشی از سیلاب‌ها . . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۵ - ۱۲:۴۵
Background image

دعوت نامه رسانه‌ای

کابل – افغانستان،  قراراست فردا پنج‌شنبه 16 حمل سال روان، وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث در همآهنگی با برنامه ماین پاکی افغانستان محفلی را به منظور تجلیل از روز بین المللی آگاهی از . . .