برای نزدیک به ۸۰هزار خانواده آسیب دیده از حوادث طبیعی، در شش ماه اخیر مساعدت شده است

rahyab
سه‌شنبه ۱۴۰۰/۱۲/۱۷ - ۱۴:۵۰
News

سه شنبه، ۱۷ حوت ۱۴۰۰- ۵ شعبان المعظم ۱۴۴۳
کابل، مرکز رسانه ها:
معین وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث می گوید که این وزارت در شش ماه اخیر صدها تن کمک های بشردوستانه را که شامل مواد غذایی، البسه، مواد بهداشتی و نفتی می شود از کشورهای مساعدت کننده دریافت کرده است.
مولوی شرف الدین مسلم که روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری در مرکز اطلاعات و رسانه های امارت اسلامی افغانستان صحبت می کرد افزود که مهمترین بسته های کمکی دریافت شده شامل ۶۳ واگون کمک‌های خوراکی و غیر خوراکی از کشور ازبیکستان؛ کمک‌های قابل ملاحظه مواد خوراکی و غیرخوراکی از روسیه؛ بیش از یک میلیون و۳۰۰ هزار کیلوگرام تیل دیزل وگاز مایع، لباس گرم و سبزیجات از ترکمنستان؛ ۷۰ تن مواد غذایی وغیر غذایی از جمهوری خلق چین؛ دهها تن مواد غذایی و گندم از جمهوری اسلامی پاکستان و ۲۰۰ تن مواد غذایی وغیر غذایی از جمهوری قزاقستان، می شود.
آقای مسلم تصریح کرد که وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث به گونه انفرادی ودر هماهنگی با دفاتر سازمان ملل تلاش کرده است که این کمک ها به گونه شفاف وعادلانه به افراد نیازمند در مرکز و ولایت های کشور توزیع شود
معین وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث افزود که توزیع کمک های خوراکی وغیر خوراکی برای ۷۹۶۷۰ خانواده متضرر از حوادث طبیعی؛ مساعدت نقدی برای بیش از۵۰ ورثه شهدای ناشی از حوادث؛ مساعدت به ۵۷ هزار خانواده از طریق والیان از ذخایر اضطراری موجود در ولایات؛ هماهنگی با دفاتر سازمان ملل برای توزیع کمک های بشردوستانه مواد غذایی،غیر غذایی وپول نقد به  ۱۴۲۸۵۷ خانواده و ایجاد سرپناه و توزیع کمک نقدی برای ۷۴ هزار خانواده بیجاشده در شهر ها توسط کلستر سرپناه، موارد عمده این کمک ها را تشکیل می دهد.
وی، همچنان پاک کاری و باز نگهداشتن راه های مواصلاتی درجه اول، دوم و سوم در جریان بارندگی های فصل زمستان؛ تدابیر احتیاطی برای مراقبت از تونل سالنگ و ۲۹۸ نقطه صعب العبور؛ عرضه خدمات صحی سراپا و بستر برای آسیب دیدگان حوادث طبیعی را از بخش دیگر فعالیت های این وزارت یاد نمود
معین وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث در همین حال از پلانگذاری ۴۸ پروژه جدید وانتقالی تحکیماتی، محافظتی و پاک کاری سیلبرها؛ انتقال و بسیج محموله های کمک های بشری برای ۱۵۰ هزار خانواده در هماهنگی با ادارات سکتوری در نقاط استراتژیک و آسیب پذیر از سیلاب های فصلی و در نظر گرفتن مساعدت نقدی برای وارثین شهدا، مجروحان وخانواده های آسیب پذیر از حوادث احتمالی را از برنامه های سال آینده این وزارت عنوان نمود.
آقای مسلم همچنان گفت که عرضه کمکهای بشری شامل مواد غذایی وغیر غذایی وعرضه خدمات صحی به ۱۸۷ هزار خانواده متضرر از حوادث طبیعی واجرا و انتقال دوصد ملیون افغانی از کود اضطراری از طریق مستوفیت ها برای کمیته های ولایتی رسیدگی به حوادث  ۳۴ ولایت نیز شامل پلان های سال آینده این وزارت می باشد.

https://andma.gov.af/sites/default/files/2022-03/5.jpeg

Press Relase Photo

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۲ - ۱۴:۳۰
Background image

آتش سوزی در مارکیت حاجی چمن مهار گردید

کابل _ 29 صفرالمظفر 1446 
آتش سوزی که حوالی ساعت 06:30 صبح در مارکیت حاجی چمن واقع پروان سوم، ناحیه چهارم شهر کابل رخ داده بود، بر اثر هماهنگی ریاست آمادگی مبارزه با حوادث ولایت کابل و. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۲ - ۱۲:۲۸
Background image

آغاز کار اعمار چکدم در ولسوالی درایم 

بدخشان _ ۲۹ صفرالمظفر ۱۴۴۶
موسسه محترم مجادله با فقر در هماهنگی ریاست مبارزه با حوادث ولایت بدخشان کار ساخت چکدم را در قریه سیدها ولسوالی درایم، جهت کاهش‌دهی خطرات احتمالی افتتاح نمود.
. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۲ - ۱۲:۲۶
Background image

۸۰ خانواده متضرر در فاریاب کمک‌ نقدی دریافت کردند

فاریاب _ ۲۹ صفرالمظفر ۱۴۴۶
ریاست آمادگی مبارزه با حوادث ولایت فاریاب در همکاری با موسسه ورلدویژن، برای ۸۰ خانواده متضرر از سیلاب های اخیر در ولسوالی‌های چهلگزی و المار، بعد از سروی به. . .

اطلاعیه هاآخرین اطلاعیه ها

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۶/۱۳ - ۱۱:۳۸
Background image

آغاز کار اعمار چکدم در ولسوالی درایم 

بدخشان _ ۲۹ صفرالمظفر ۱۴۴۶
موسسه محترم مجادله با فقر در هماهنگی ریاست مبارزه با حوادث ولایت بدخشان کار ساخت چکدم را در قریه سیدها ولسوالی درایم، جهت کاهش‌دهی خطرات احتمالی افتتاح نمود.
. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۶ - ۱۱:۳۴
Background image

دعوت نامه رسانه‌ای

کابل – افغانستان، قرار است امروز یک‌شنبه 26 حمل سال روان، وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طی کنفرانس مطبوعاتی از آخرین جزئیات تلفات، خسارات و رسیدگی‌ها برای متضرران ناشی از سیلاب‌ها . . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۵ - ۱۲:۴۵
Background image

دعوت نامه رسانه‌ای

کابل – افغانستان،  قراراست فردا پنج‌شنبه 16 حمل سال روان، وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث در همآهنگی با برنامه ماین پاکی افغانستان محفلی را به منظور تجلیل از روز بین المللی آگاهی از . . .