تجلیل از هفته ملی تصویب قانون اساسی کشور در وزارت دولت امور رسیدگی به حوادث؛

rahyab
یکشنبه ۱۳۹۸/۱۰/۲۲ - ۱۰:۰
M1

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث شانزدهمین سالروز هفته ملی تصویب قانون اساسی کشور را با حضور نجیب آقا فهیم، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث و قانون پوه الحاج دوکتور محمد قاسم هاشمزی، رئیس کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی تجلیل نمود. در مراسمی که به همین مناسبت برگزار گردیده بود، نجیب آقا فهیم وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث بر تاریخ‌چه پروسه های تسوید، تدقیق و تصویب قانون اساسی از نقطه آغازین الی انجام موفقانه این پروسه تاریخ ساز کشور بحث همه جانبه نموده، این وثیقه ملی را متضمن سه اصل عمده چون؛ وحدت ملی، مشروعیت نظام و یکپارچگی کشور عنوان کرد.
وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث گفت: قانون اساسی کشور در 12 فصل و 162 ماده با رعایت ارزش های دین مبین اسلام، تحکیم وحدت ملی، تحقق اهداف دیموکراسی، اعمار جامعه مدنی، رفاه همگانی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، و فرهنگی توانسته مشعل راه دولت و مردم کشور گردد.
نجیب آقا فهیم ضرورت ایجاد قانون را نظم دهی به جامعه خواند و افزود: قانون اساسی افغانستان قانونی است که بیشترین حقوق را به اتباع در خود جا داده و همچنان مکلفیت اتباع در مقابل این قانون بر تطبیق آن بیشتر است.
از سوی هم قانون پوه داکتر محمد قاسم هاشمزی رئیس کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی در این مراسم گفت که بدلیل موجودیت جنگ در کشور، تطبیق قانون اساسی با اندکی مشکلات روبرو است، ولی از برکت همین قانون ما دارای یک دولت مستقل و همه شمول هستیم و باید از آن حمایت نماییم.
آقای هاشمزی همچنان ابراز امیدواری نمود که پس از تأمین صلح در کشور بعضی خلا و کمبودهای اندکی که در قانون اساسی موجود است، از میان برداشته خواهد شد. قانون اساسی منحیث وثیقه ملی برای تمام اتباع کشور قابل احترام بوده و همه ملزم به رعایت آن می‌باشد.
گفتنی است که در این برنامه بیش از 50 تن از کارمندان وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث اشتراک کرده بودند.
M2

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۷ - ۱۴:۳۸
Background image

۷۲ خانواده متضرر، آسیب پذیر، ورثه شهید و معلول در غزنی کمک خوراکی دریافت نمودند

قره‌باغ - ۶ حمل ۱۴۰۳
ریاست آمادگی مبارزه با حوادث ولایت غزنی به تعداد ۷۲ خانواده متضرر، آسیب پذیر، ورثه شهید و معلول را پس از سروی در ولسوالی قره‌باغ این‌ ولایت مورد کمک‌ خوراکی خویش. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۶ - ۱۴:۱۰
Background image

توزیع مساعدت نقدی برای ۲۸۵ خانواده بی‌بضاعت در بادغیس

جوند- ۶ حمل ۱۴۰۳
موسسه هماهنگی کمک‌های بشری OCHR با حمایت مالی صندوق بشردوستانه افغانستان AHF، در هماهنگی با ریاست مبارزه با حوادث ولایت بادغیس، پس از سروی برای ۲۸۵ خانواده بی‌بضاعت در. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۱ - ۱۲:۵۳
Background image

توزیع مواد غذایی و غیر غذایی برای ۷۶ خانواده متضرر و بی بضاعت در بدخشان

بدخشان_ اول حمل_ ۱۴۰۳
ریاست مبارزه با حوادث ولایت بدخشان، برای ۷۶ خانواده متضرر و بی بضاعت، در ولسوالی ها و مرکز این ولایت، مواد غذایی و غیر غذایی شامل؛ آرد، گندم و کمپل توزیع کرد.
در. . .

اطلاعیه هاآخرین اطلاعیه ها

دوشنبه ۱۴۰۲/۷/۱۷ - ۱۳:۱۶
Background image
یکشنبه ۱۴۰۲/۷/۱۶ - ۱۰:۴۳
Background image
پنجشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۲ - ۱۱:۴۲
Background image

اطلاعیه

قسمی که هموطنان ما در جریان قرار دارند در چند روز گذشته شاهد ریزش برف و باران توام با سرمای شدید در برخی ولایت‌های کشور بوده‌ایم و بنابر پیش بینی ریاست هواشناسی اداره هوانوردی ملکی، . . .