برنامه‌ ماین‌روبی افغانستان در ۳۰ سال گذشته ۳۵۰۰ کیلو‌متر‌مربع ساحات را از وجود ماین و مهمات منفجر ناشده پاکسازی کرده است

rahyab
چهارشنبه ۱۴۰۲/۱/۱۶ - ۱۰:۳۲
news photo

کابل _ ۱۵ حمل ۱۴۰۲
وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، همراه با برنامه ماین پاکی افغانستان، از روز بین المللی آگاهی از خطرات ماین‌ها و معاونت در امور ماین پاکی با حضور مقامات امارت اسلامی و موسسات همکار در امور ماین پاکی تجلیل به عمل آورد.
در این برنامه محترم الحاج ملا محمد عباس آخند، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث گفت، ماین دشمن بشریت است و وقت آن رسیده تا در ریشه کن ساختن این پدیده تمام مردم افغانستان دست بدست بدهیم و سهیم شویم تا دیگر خبری از قربانی گرفتن ماین و مهمات منفجر ناشده از جان و مال مردم ما دریافت نکنیم.
وی همچنان افزود، بر اساس قوانین بین المللی هر ساحه نظامی و تطبیقات وقتی از قوای نظامی خالی می‌شود بر آن قوا و کشور لازم است تا ساحه را از وجود مهمات و ماین‌های باقی مانده از تطبیقات پاک سازی نمایند، بنا ما از جامعه ملل و مؤسسات همکار در بخش ماین پاکی میخواهیم تا در داشتن افغانستان عاری از ماین با مردم افغانستان سهیم شوند تا این دشمن پنهانی را ختم نماییم. 
همچنان محترم قاری نور الدین رستم خیل، رئیس انسجام و هماهنگی تطهیر ماین این وزارت، در سخن‌رانی خویش گفت که افغانستان در چهار دهه جنگ و نا امنی از جمله کشور های ملوث به ماین و مهمات منفجر ناشده به شمار میرود و پروگرام ماین پاکی افغانستان توانسته است طی ۳۰ سال گذشته ۳۴۴۴ قریه که ۳۵۰۰ کیلو‌متر‌مربع مساحت دارد را از مهمات و ماین ها پاکسازی کند و هنوز هم ۱۲۰۰ کیلو‌متر‌ مربع ساحات ملوث و مشکوک از وجود ماین‌ها مهمات منفجر ناشده ثبت شده است. 
در همین حال، رئیس اداره سره میاشت، معینان وزارت های اطلاعات و فرهنگ، صحت عامه، مهاجرین و نماینده‌گان مؤسسات خارجی در رابطه به موضوع سخنرانی کرده و در کنار این که برنامه ماین پاکی را جهت جلوگیری از تلفات انسانی حیاتی دانسته از کشور ها و سازمان‌های که در این راستا فعالیت دارند خواستند تا از برنامه ماین پاکی افغانستان حمایت کنند.
در اخیر این محفل، از کارمندان ماین‌پاکی، کارمندان متضرر شده و خانواده های شهدای برنامه ماین پاکی کشور تقدیر و تشویق مادی انجام شد.
تصویر خبرتصویر خبر

تصویر خبر


تصویر خبر

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۲ - ۱۴:۳۰
Background image

آتش سوزی در مارکیت حاجی چمن مهار گردید

کابل _ 29 صفرالمظفر 1446 
آتش سوزی که حوالی ساعت 06:30 صبح در مارکیت حاجی چمن واقع پروان سوم، ناحیه چهارم شهر کابل رخ داده بود، بر اثر هماهنگی ریاست آمادگی مبارزه با حوادث ولایت کابل و. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۲ - ۱۲:۲۶
Background image

۸۰ خانواده متضرر در فاریاب کمک‌ نقدی دریافت کردند

فاریاب _ ۲۹ صفرالمظفر ۱۴۴۶
ریاست آمادگی مبارزه با حوادث ولایت فاریاب در همکاری با موسسه ورلدویژن، برای ۸۰ خانواده متضرر از سیلاب های اخیر در ولسوالی‌های چهلگزی و المار، بعد از سروی به. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۲ - ۱۰:۴۸
Background image

آغاز روند سروی ساحات معروض به خطر سیلاب‌ در ولسوالی زاری ولایت بلخ

بلخ-۲۹صفرالمظفر۱۴۴۶
ریاست آمادگی مبارزه با حوادث ولایت بلخ در هماهنگی با ولسوالی زاری کار سروی ساحات معروض به خطر سیلاب در ده قریه به شمول مرکز‌ آن ولسوالی را جهت ساخت دیوار های استنادی. . .

اطلاعیه هاآخرین اطلاعیه ها

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۶ - ۱۱:۳۴
Background image

دعوت نامه رسانه‌ای

کابل – افغانستان، قرار است امروز یک‌شنبه 26 حمل سال روان، وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طی کنفرانس مطبوعاتی از آخرین جزئیات تلفات، خسارات و رسیدگی‌ها برای متضرران ناشی از سیلاب‌ها . . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۵ - ۱۲:۴۵
Background image

دعوت نامه رسانه‌ای

کابل – افغانستان،  قراراست فردا پنج‌شنبه 16 حمل سال روان، وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث در همآهنگی با برنامه ماین پاکی افغانستان محفلی را به منظور تجلیل از روز بین المللی آگاهی از . . .

دوشنبه ۱۴۰۲/۷/۱۷ - ۱۳:۱۶
Background image