کنفرانس مشترک خبری با سفارت چین؛ طی سه ماه گذشته چین به ارزش 550 میلیون افغانی برای افغانستان مواد غذایی کمک کرده است

rahyab
یکشنبه ۱۴۰۰/۲/۵ - ۱۲:۳۸
News

کابل_5ثور1400
وزارت دولت درامور رسیدگی به حوادث، صبح امروز یکشنبه، کنفرانس خبری مشترکی را با سفارت جمهوری خلق چین، پیرامون تکمیل یک محموله کمک های غذایی و تعهد دوام کمک های آن کشور در تالار کنفرانس های مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت برگزار کرد.
در این نشست، ابتدا غلام بهاوالدین جیلانی، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث، در کنار سپاس گزاری از همکاری های جمهوری خلق چین در عرصه مدیریت حوادث، روی کمک های آن کشور صحبت نموده و بیان داشت که طی سه ماه گذاشته جمهوری خلق چین، یک محموله کمک های غذایی به ارزش 550 میلیون افغانی، برای دولت افغانستان کمک کرده است، که این کمک ها شامل 1284 تن گندم و 3982 تن برنج چینایی میگردید.
وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث، همچنان بیان داشت، که در سال گذشته بر اساس تلاش حمد الله محب، مشاور شورای امنیت ملی کشور، جمهوری خلق چین 13 قلم مواد غذایی را برای 2456 خانواده در ولایت های بدخشان، تخار، کندز و دایکندی مساعدت نموده است. وی افزود که کمک های یاد شده به بر مبنای آسیب پذیری ولایات از ناحیه حوادث، سهمیه بندی، انتقال و روند توزیع آن عملا آغاز گردیده و رهبری وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، متعهد است تا کمک های که از جانب جمهوری خلق چین صورت می‌گیرد را به صورت عادلانه برای مستحقین آن توزیع نمایید.
سپس وانگ یو، سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری خلق چین، به ایراد سخن پرداخته و درکنار اینکه چین و افغانستان را دو کشور دوست توصیف کرد، در مورد وضعیت بشری در سطج جهان صحبت نموده، گفت: بر اساس آمار های سازمان غذایی جهان 274 میلیون تن، در سطح جهان به عدم مصوونیت غذایی مواجه هستند. وی همچنان از کمک های آن کشور در عرصه مدیریت حوادث یاد آوری کرده و بیان داشت که در دیدار روئسای جمهور دو کشور، رییس جمهور چین وعده کمک های بیشتر را برای مدیریت بهتر حوادث، برای رییس جمهور افغانستان سپرد.
در ادامه آقای وانگ یو، روی چگونگی شیوع ویروس کرونا در جهان صحبت نموده، گفت: چین در آینده نزدیک، 400 هزار دوز واکسین کرونا به افغانستان کمک میکند.

News

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۷ - ۱۴:۳۸
Background image

۷۲ خانواده متضرر، آسیب پذیر، ورثه شهید و معلول در غزنی کمک خوراکی دریافت نمودند

قره‌باغ - ۶ حمل ۱۴۰۳
ریاست آمادگی مبارزه با حوادث ولایت غزنی به تعداد ۷۲ خانواده متضرر، آسیب پذیر، ورثه شهید و معلول را پس از سروی در ولسوالی قره‌باغ این‌ ولایت مورد کمک‌ خوراکی خویش. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۶ - ۱۴:۱۰
Background image

توزیع مساعدت نقدی برای ۲۸۵ خانواده بی‌بضاعت در بادغیس

جوند- ۶ حمل ۱۴۰۳
موسسه هماهنگی کمک‌های بشری OCHR با حمایت مالی صندوق بشردوستانه افغانستان AHF، در هماهنگی با ریاست مبارزه با حوادث ولایت بادغیس، پس از سروی برای ۲۸۵ خانواده بی‌بضاعت در. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۱ - ۱۲:۵۳
Background image

توزیع مواد غذایی و غیر غذایی برای ۷۶ خانواده متضرر و بی بضاعت در بدخشان

بدخشان_ اول حمل_ ۱۴۰۳
ریاست مبارزه با حوادث ولایت بدخشان، برای ۷۶ خانواده متضرر و بی بضاعت، در ولسوالی ها و مرکز این ولایت، مواد غذایی و غیر غذایی شامل؛ آرد، گندم و کمپل توزیع کرد.
در. . .

اطلاعیه هاآخرین اطلاعیه ها

دوشنبه ۱۴۰۲/۷/۱۷ - ۱۳:۱۶
Background image
یکشنبه ۱۴۰۲/۷/۱۶ - ۱۰:۴۳
Background image
پنجشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۲ - ۱۱:۴۲
Background image

اطلاعیه

قسمی که هموطنان ما در جریان قرار دارند در چند روز گذشته شاهد ریزش برف و باران توام با سرمای شدید در برخی ولایت‌های کشور بوده‌ایم و بنابر پیش بینی ریاست هواشناسی اداره هوانوردی ملکی، . . .