اولین اجلاس شورای اداری ائتلاف بین المللی زیربناهای تاب آور در برابر حوادث برگزار گردید.

tamim_azimi
جمعه ۱۳۹۹/۱/۱ - ۱۴:۴۴
ddd

اولین اجلاس شورای اداری ائتلاف بین المللی زیربناهای تاب آور در برابر حوادث که قرار بود به تاریخ 18 مارچ 2020 در شهر دهلی هند برگزار گردد به دلیل شیوع ویروس کرونا (Covid-19)، امروز 20 مارچ از طریق ویدیو کنفرانس موفقانه برگزار گردید.
ائتلاف بین المللی زیربناهای تاب آور در برابر حوادث توسط 15 کشور به شمول افغانستان، هند، ایالات متحده آمریکا، انگلستان و 3 نهاد بین المللی چند جانبه از جمله دفتر سازمان ملل برای کاهش خطرپذیری در برابر حوادث (UNDRR)، بانک جهانی، و UNDP بنیانگذاری شد.
این اجلاس تحت ریاست داکتر پی کی مشرا، سکرتر اول نخست وزیر هند با اشتراک نمایندگان ارشد کشور های عضو برگزار گردید که روی تعیین مقامات سه رکن ائتلاف که شامل شورای اداری، کمیته اجرایی و ریاست دارالانشای ائتلاف می باشد و هم چنان تصویب پلان عمل ائتلاف برای سه سال آینده بحث و رایزنی صورت گرفت و به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی افغانستان محترم نجیب آقا فهیم وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث نظریات سازنده خویش را در رابطه به موضوعات مختلف شریک ساخت.
شورای اداری ائتلاف که همه کشور های بینانگذار عضویت آنرا را دارند، دارای دو رئیس می باشد که یک رئیس دایمی آن از کشور هند است. در اولین اجلاس، شورای اداری رئیس دومی این شورا را از کشور انگلستان با اکثریت آرا انتخاب نمود. در ادامه شورای اداری، آقای پوندریک را به حیث رئیس عمومی دارالانشای ائتلاف برگزید.
بر اساس منشور ائتلاف، کمیته اجرایی دارای 10 عضو می باشد که هند از جمله اعضای دایمی این کمیته به شمار میرود و باقی 9 عضو دیگر به اساس اصول کاری ای که تیم کاری مشترک روی آن به موافقه برسند برگزیده خواهند شد. محترم نجیب آقا فهیم وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث در ارتباط ساختار این کمیته طرحی را مبنی بر عضویت 3 کشور نهایت آسیب پذیر و کمترین توسعه یافته، 3 کشور تمویل کننده بزرگ ائتلاف و 3 سازمان بین المللی چند جانبه ارایه نمود که مورد استقبال رئیس جلسه، داکتر پی کی مشرا، سکرتر اول نخست وزیر هند، خانم ممی میزوتوری نماینده ویژه سرمنشی سازمان ملل متحد و سایر کشور ها قرار گرفت.
هم چنان وجه مالی تمویل کنندگان متعدد این ائتلاف نیز مورد تصویب قرار گرفته که بر اساس آن کشور های مختلف می توانند به شکل داوطلبانه ائتلاف را تمویل مالی نمایند.
تا حال دولت هند و انگلستان با تعهد 70 میلیون دالر و 2 میلیون پوند به ترتیب از بزرگترین تمویل کنندگان این ائلاف به شمار میروند.
در این اجلاس پلان کاری ائتلاف برای سه سال آینده نیز مورد تایید قرار گرفت که روی سه اولویت استراتیژیک از جمله فراهم نمودن حمایت های تخنیکی و ارتقای ظرفیت، راه اندازی تحقیقات و مدیریت دانش و دادخواهی در سطح ملی و بین المللی در کشور های عضو تمرکز می نماید.
در اخیر نجیب آقا فهیم وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث این ابتکار دولت هند را مورد ستایش قرار داده و برای ادامه کار ائتلاف آرزوی موفقیت نمود.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۴ - ۱۸:۲۷
Background image

از پروژه ساخت چکدم در قریه دره زندان مرکز ایبک نظارت به عمل آمد

سمنگان-۱ربیع الاول۱۴۴۶
ریاست آمادگی مبارزه با حوادث ولایت سمنگان از کار ساخت یک پایه چکدم در قریه دره زندان ایبک مرکز آن ولایت که جهت کاهش خطرارت سیلاب توسط موسسه IOM تطبیق می‌گردد،. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۲ - ۱۴:۳۰
Background image

آتش سوزی در مارکیت حاجی چمن مهار گردید

کابل _ 29 صفرالمظفر 1446 
آتش سوزی که حوالی ساعت 06:30 صبح در مارکیت حاجی چمن واقع پروان سوم، ناحیه چهارم شهر کابل رخ داده بود، بر اثر هماهنگی ریاست آمادگی مبارزه با حوادث ولایت کابل و. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۲ - ۱۲:۲۸
Background image

آغاز کار اعمار چکدم در ولسوالی درایم 

بدخشان _ ۲۹ صفرالمظفر ۱۴۴۶
موسسه محترم مجادله با فقر در هماهنگی ریاست مبارزه با حوادث ولایت بدخشان کار ساخت چکدم را در قریه سیدها ولسوالی درایم، جهت کاهش‌دهی خطرات احتمالی افتتاح نمود.
. . .

اطلاعیه هاآخرین اطلاعیه ها

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۶/۱۳ - ۱۱:۳۸
Background image

آغاز کار اعمار چکدم در ولسوالی درایم 

بدخشان _ ۲۹ صفرالمظفر ۱۴۴۶
موسسه محترم مجادله با فقر در هماهنگی ریاست مبارزه با حوادث ولایت بدخشان کار ساخت چکدم را در قریه سیدها ولسوالی درایم، جهت کاهش‌دهی خطرات احتمالی افتتاح نمود.
. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۶ - ۱۱:۳۴
Background image

دعوت نامه رسانه‌ای

کابل – افغانستان، قرار است امروز یک‌شنبه 26 حمل سال روان، وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طی کنفرانس مطبوعاتی از آخرین جزئیات تلفات، خسارات و رسیدگی‌ها برای متضرران ناشی از سیلاب‌ها . . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۵ - ۱۲:۴۵
Background image

دعوت نامه رسانه‌ای

کابل – افغانستان،  قراراست فردا پنج‌شنبه 16 حمل سال روان، وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث در همآهنگی با برنامه ماین پاکی افغانستان محفلی را به منظور تجلیل از روز بین المللی آگاهی از . . .